- - -
Müslümanlar için yaptığım araştırma konum ve Kurandaki kabe çelişkileri
Ateistforum > ATEİSTFORUM >
saklıgerçek
Sevgili dostlar müslümanlığa inanıyorken dahi yapmış olduğum hac araştırmasında çok yerde tartışmaya girmiştim.Kabe nedir kim tarafından yapılmıştır.Hz İbrahim mekkede bulunmuşmudur bu işin aslı nedir hz ibrahimin ikinci eşi hacer neden kuranda geçmez hz ibrahim çok gaddar bir adammıdır ki onları yanlız aç susuz bırakıp gitmiş hacer de bebeğine su bulmak için dolaşırken safa merve arasını 7 kez koşmuş ve sonunda kimilerine göre melek kimilerine göre bebek topuğuyla vurunca zemzem suyu çıkmış zemzem kutsal bir su mudur eee nede olsa 1400 yıldır akmakta.gibi soruları çok düşündüm aşşağıda kuran ışığında inceledim ve çelişkileri sizlere sunuyorum.


Ayetlerle başlayalım

125 - Biz ta o zaman bu Beyt'i, insanlar için bir sevap kazanma ve bir güven yeri kıldık. Siz de Makam-ı İbrahim'den kendinize bir namazgah edinin. Ayrıca İbrahim ile İsmail'e şöyle ahid verdik: "Beytimi, hem tavaf edenler için, hem ibadete kapananlar için, hem de rükû ve secde edenler için tertemiz tutun!"


126 - Ve o vakit İbrahim "Ey Rabbim, burasını güvenli bir belde kıl, halkından Allah'a ve ahiret gününe iman edenleri çeşitli meyvalarla rızıklandır" diye yalvardı. Allah buyurdu ki: "küfredeni dahi rızıklandırır da hayattan biraz nasip aldırırım, sonra da onu ateş azabına uğratırım ki, orası ne yaman bir duraktır!"


127 - Ve ne vakit ki İbrahim, Beyt'in temellerini yükseltmeye başladı, İsmail ile birlikte şöyle dua ettiler: Ey Rabbimiz, bizden kabul buyur, hiç şüphesiz işiten sensin, bilen sensin.

Burada Allah Hz İbrahime ve İsmaile benim evimi tertemiz tutun demekte ibrahimde gelen insanlara rızık istemekte 125 inci ayeti iyi incelersek ortada bir beyt (ev) veya mabet gibi bişey var 127 inci ayete göre İbrahim ve İsmail beytin temellerini yükseltmekte.



Soru; Olan bir mabedin temeli nasıl yükseltilir.


3/96 - İnne evvele beytiv vüdıa linnasi lellezı bi bekkete mübarakev ve hüdel lil alemın


3/96 - Şüphesiz insanlar için kurulan ilk mabed, Mekke'deki çok mübarek ve bütün âlemlere hidayet kaynağı olan Beyt (Kabe)dir.


Soru; Orjinal kuranda bekke olarak gözüken yer meallerde neden mekke olarak değişmiştir.

Haccı tam manasıyla inceleyeceğiz devam edecek
El-Velehan
ÇÜNKÜ BEKKE KUDUSTE BİR YER OLABİLİR.ORADA MUHAMMED ZAMANINDA BİLE BEKKE OLARAK ADlandırılan bir yer varmış. Ama kuran tefsircileri kuranda geçen bekke kelimesini mekke olarak çevirirler ki tarihte kimse mekkeye bekke dememiştir.
benim yorumum
1- muhammed mekke diyecekken dili sürçtü
2- muhammedden sonra kuranı derleyenlerin yaptığı basit bir yazım hatası
3- cebro içinden dediki "bakalım bu muhammed ben ne desem hehe deyip bedevilere anlatıyormu , şuna bir oyun çevireyim hele " dedi ve mekke diyeceğine bekke" dedi bilerek. Bakalım muhammed bekke de ne yaw diyecek mi diye bekledi. ama muhammed ayeti cebrailden duyduğu gibi okudu. Cebrail de içinden " Patronun işine karışılmaz ama bu adamdan da peygamber yapılmış ya, yanarım dünyanın haline" dedi.
Kaynak. Sahih-i Darth vader , hadis no : 2984
saklıgerçek
Evet bismillah diyerek yazıya kaldığımız yerden devam edelim.

Kabe nin ne zaman yapıldığı bilinmemektedir.Muhtemelen Arapların en büyük putu olan Al-ilah için yapılmıştır.Araplar Al-ilah a ev yaparak onu ev sahibi yapmışlardır.Dünyada mekan ahirette iman lafı da o zaman dan kalmadır. tongue.gif

Zamanımızda yapılan hac arapların eski müşrik geleneklerinden kalma olup hz muhammedin islama yaptığı önemli bir katkı yoktur hatta eski güzel arap geleneklerini cahiliye diye kötülemiş evlatlıkların karıları ile evlenme ve kadınların eve tıkılması gibi (eskiden arap kadınları ticaretle uğraşabilirlerdi,kocalarını boşama hakları vardı vs.vs) kötü adetleri islama almıştır.

Kabe kuranda üç yerde geçer

5/6 Ya eyyühellezıne amenu iza kuntüm iles salati fağsilu vücuheküm ve eydiyeküm ilel merafikı vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fettahheru ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadüm minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saıydan tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydıküm minh ma yürıdüllahü li yec'ale aleyküm min haraciv ve lakiy yürıdü li yütahhiraküm ve li yütimme nı'metehu aleyküm lealleküm teşkürun.

5:6 SİZ EY imana ermiş olanlar! Namaz kılacağınız zaman yüzünüzü, ellerinizi ve dirseklere kadar kollarınızı yıkayın ve (ıslak) ellerinizi başınızın üzerine hafifçe sürün ve bileklere kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer boy abdestini gerektiren bir halde iseniz kendinizi temizleyin. Ama eğer hasta iseniz yahut seyahatteyseniz yahut tabii ihtiyacınızı gidermişseniz yahut bir kadınla birlikte olmuşsanız ve su bulamıyorsanız, o zaman, temiz toprağa ellerinizi sürün ve onunla yüzünüzü ve kollarınızı hafifçe ovun. Allah sizi zora koşmak istemez; ama sizi tertemiz kılmak ve nimetlerinin tamamını size bahşetmek ister ki şükredenlerden olasınız.

5/95 Ya eyyühellezıne amenu la taktülüs sayde ve entüm hurram ve men katelehu minküm müteammiden fe ceazüm mislü ma katele minen neami yahkümü bihı zeva adlim minküm hedyem baliğal ka'beti ev keffaratün taamü mesakıne ev adlü zalike sıyamel li yezuka ve bale emrih afallahü amma selef ve men ade fe yentekımüllahü minh vallahü azızün züntikam

5/97 Cealellahül ka'betel beyteh harame kıyamel lin nasi veş şehral harame vel hedye vel kalaid zalike li ta'lemu ennellahe ya'lemü ma fis semavati ve ma fil erdı ve ennellahe bi külli şey'in alım

95 - Ey iman edenler, ihramlı iken av hayvanı öldürmeyin. İçinizden kim kasten onu öldürürse, yaptığı işin vebalini tatması için, öldürdüğü hayvanın dengi ona cezadır ki, Kâbe'ye ulaşacak bir kurban olmak üzere buna yine içinizden iki adaletli kişi hükmeder; yahut (ceza olmak üzere) bir keffarettir ki, ya o nisbette fakirleri doyurmak, yahut onun dengi oruç tutmaktır. Allah geçmişi affetmiştir. Fakat kim de bu suçu tekrarlarsa, Allah ondan intikamını alır. Allah damia gâliptir, intikam sahibidir.

97 - Allah, Kâbe'yi, o Beyt-i haram'ı, haram ayı, kurbanı ve (kurbanlardaki) gerdanlıkları insanlar için bir nizam kıldı. Bu, Allah'ın göklerde ve yerde olan herşeyi bildiğini ve Allah'ın herşeyi hakkıyle bilici olduğunu sizin de bilmeniz içindir.

Mealler elmalılı hamdiye aittir.


Kabe üstte işaretlediğim gibi maide 5 te abdesti anlatır iki ayak bileği şeklindedir maide 95/97 de ise yine yasak aylarda av hayvanlarının ayak bileği kalınlığına göre emsalini ceza olarak vermektedir ve ayetlerin üstte yazdığım orjinaline göre aşağıda yazdığı şekilde olması gerekirken ne hikmetse değiştirilmişlerdir.




Alttaki meal bu sitedede yazan dinsiz kardeşin çevrimidir.

Maide 5/94 Ey inananlar! Allah sizi, ellerinizin ve silahlarınızın erişeceği av türünden bir şeyle mutlaka deneyecektir ki, gözün fark edemediği alanlarda O'ndan kim korkuyor belli olsun. Bundan sonra azıp sınırı çiğneyen için korkunç bir azap olacaktır.



Maide 5/95- Ey inananlar, yasaklı iken av hayvanı öldürmeyin. İçinizden kim kasten onu öldürürse, onun cezası ayak bileği olgunlaşmış öldürdüğü hayvanın dengi ona cezadır ki, buna yine içinizden iki adaletli kişi hükmeder; yahut bir karşılıktır ki, ya o nisbette fakirleri doyurmak, yahut onun dengi oruç tutmaktır ki yaptığı suçun cezasını çeksin. Allah geçmişi affetmiştir. Fakat kim de bu suçu tekrarlarsa, Allah ondan intikamını alır. Allah damia gâliptir, intikam sahibidir.



Maide 5/96 - Size ve yolculara yiyecek olmak üzere, deniz avı ve onu yemek helal kılındı. Kara avı ise, avlanma yasağı olduğu müddetçe size yasaktır. Huzurunda toplanacağınız Allah'tan korkun.



Maide 5/97 - Allah, av yasağı sistemini, yasak ayı ,(doğadaki yabani) hediyeleri, (ve bunların üremesini sağlayan) yöneticileri,tüm insanlar için bir dayanak kıldı. Bu, Allah'ın göklerde ve yerde olan herşeyi bildiğini ve Allah'ın herşeyi hakkıyle bilici olduğunu sizin de bilmeniz içindir.

Buraya kadar tamam herşey güllük gülistanlık gibi gözükmekte yanlız yukarda geçen 5/6 daki kab'eyn iki ayak bileği manasındadır ha bunu kabe olarak alırsak iki tane kabe olmak zorundaki biri durmakta ise diğeri ne oldu acaba? blink.gif

Kuranın hiçbir yerinde karataşı salya sümük öpmek ve 7 kere tavaf tan bahsetmez.Bunlar hep eski müşriklik geleneğinden kalmadır.

Devam edecek
orhan11

Ben Hacer konusunda bir saplama yapacagim;

Hacer Ibrahim'in karisi degil, cariyesidir.. Ibrahim'in karisi (ayni zamanda kardesi) Sara (ya da Saray) kisirdir. Cocugu olmadigindan Ibrahim'e cariyesi Hacer'den cocuk sahibi olmasina izin vermistir. Hacer Ismail'i dogurur.. Ismail dogduktan sonra Tanri Saray'a cocuk doguracagi mujdesini verir. Saray tam 90 yasindadir.. Tanrinin soyledigi gibi Saray Ishak'i dogurur. Ishak dogunca Saray kiskanclik krizlerine girer. Hacer'i ve oglu Ismail'i istemez. Istememesinin nedeni bir cariyeden dogan Ismail'in de Ibrahim'e mirasci olmasidir.. Bu nedenle Ibrahim'e Hacer ile Ismail'i cole atmasini soyler. O da goturup ana-ogul'u cole atar. Vs vs... Hikayenin orjinali Tevrat'tadir...

saklıgerçek
Evet kaldığımız yerden devam edelim ama neden ilgi görmedi bu konu anlamadım hani?



maide/90 Ey iman edenler! Uyusturucu/sarap, kumar, tapılmak için dikilen taslar, fal okları seytan isi birer pisliktik; bunlardan uzak durun
ki kurtulusa eresiniz.


maide/3. Sunlar size haram kılınmıstır: Bogazlanmayarak ölmüs hayvanın eti, kan, domuz eti, üzerine Allah'tan baskasının adı anılmıs,
bogulmus, vurulmus, yuvarlanmıs, süsülmüs, canı üzerineyken yetisip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafından
yırtılmıs ve dikili adak tasları üzerinde bogazlanmıs hayvanlar ve bir de fal oklarıyla kısmet paylasmanız... Bütün bunlar birer
sapıstır.
Küfre batmıs olanlar bugün dininizden ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun! Bugün sizin için
dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak Ýslam'ı/Allah'a teslim olmayı seçtim. Su da var
ki, her kim ciddi bir açlıkla yüz yüze gelir de günaha kaçmak maksadı olmaksızın onlardan yemek zorunda kalırsa, elbette Allah
Gafûr ve Rahîm'dir.


Kırmızı ile işaretlenmiş yerleri okursak bu putperest sunağına kabe de girer çünki müşrikler tarafından kullanılmakta idi. (gerçi hala daha kullanılıyorya) ama günümüz müslümanları orayı allahın evi diye ziyaret eder safa merve arasında koşar neden koştuğunuda bilmez.


Kabede şeytan taşlarlar ama alçak şeytan her hac sezonu tekrar gelir oraya. biggrin.gif arasıra müslolara gözükür o zamanda izdiham çıkar müslolar birbirini ezer ölenin haddi hesabı dahası cenazeside yok tongue.gif Ne şehittir ne gazi.



Kuran kabeye bir yerde putperest sunağı der diğer yerde bu ayetlerle kafa karıştırır.


(HAC suresi 29. ayet)

Okunuş
Sümmelyakdu tefesehüm velyufu nüzurahüm velyettavvefu bil beytil atiyk

Elmalılı Sade. 1
Sonra kirlerini atsınlar, adaklarını yerine getirsinler ve o Beyt-i Atik'i tavaf etsinler.»

(HAC suresi 33. ayet)

Okunuş
Leküm fiha menafiu ila ecelim müsemmen sümme mehillüha ilel beytil atiyk

Elmalılı Sade. 1
Sizin için o (kurbanlık hayvan) nlarda belli bir süreye kadar bir takım faydalar vardır; sonra da varacakları yer Beyt-i Atik dir.

Burada küçük bir not düşelim; Bir takım müslümanlar beyt in allahın sistemini olduğunu düşünüp kabeninde bir tapınak değil allahın sistemdeki evi olduğunu savunurlarsada kuranda beyt in kullanımı buna taban taban zıttır.Bu arada beyt in ev manasıda vardır.Bu manadanda bi kaç ayet yazalım.


(İSRÂ suresi 93. ayet)

Okunuş
Ev yekune leke beytüm min zuhrufin ev terka fis sema' min külli meselin fe eba ekserun nasi illa küfura ve len nü'mine li rukiyyike hatta tünezzile aleyna kitaben nakraüh kul sübhane rabbi hel küntü illa beşerar rasula

Elmalılı Sade. 1
veyahut altından bir evin olsun ya da gökyüzüne çıkasın; ona çıktığına da asla inanmayız; ta ki bize okuyacağımız bir mektup indiresin!» De ki: «Rabbimin şanı yücedir, ben sadece beşer olan bir peygamberim.»

(NÛH suresi 28. ayet)

Okunuş
Rabbiğfirliy ve livalideyye ve limen de hale beytiye mu'minen ve lilmu'miniyne velmu'minati ve la tezidizzalimiyne illa tebaren.

Elmalılı Sade. 1
Ey Rabbim, beni, babamı, annemi, mümin olarak evime gireni, bütün inanan erkekleri ve inanan kadınları bağışla! Zalimlerin ise ancak helakını artır!»

YÛSUF suresi 23. ayet)

Okunuş
Ve ravedethülleti hüve fi beytiha an nefsihi ve ğallekatil ebvabe ve kalet heyte lek kale meazellahi innehu rabbi ahsene mesvay innehu la yüflihuz zalimun

Elmalılı Sade. 1
Derken evinde bulunduğu hanım, bunun nefsinden kam almak istedi (onu birlikte olmaya çağırdı) ve kapıları kilitledi; «Haydi gel, seninim!» dedi. O: «Allah'a sığınırım, doğrusu O, benim efendim, bana iyi baktı ve gerçek şu ki, zalimler iflah olmaz.» dedi.

Evet beyt in kabe manasında kullanılmasından sonra gelelim hactaki safa ve merveye

devam edecek.
atamasyon
“Bir zamanlar İbrahim, İsmail ile beraber Beytullah'ın temellerini yükseltiyor, (şöyle diyorlardısmile.gif Ey Rabbimiz! Bizden bunu kabul buyur; şüphesiz sen işitensin, bilensin. Ey Rabbimiz! Bizi sana boyun eğenlerden kıl, neslimizden de sana itaat eden bir ümmet çıkar, bize ibadet usullerimizi göster, tevbemizi kabul et; zira, tevbeleri çokça kabul eden, çok merhametli olan ancak sensin.” (Bakara: 127-128)


İbrahim (as) ve onun oğlu İsmail (as) Kabe’nin temellerini yükseltiyorlar! Acaba temeller daha önceden atılmış mıydı? Atıldı ise kimin tarafından atılmıştı? Veyahut temeller İbrahim (as) ve oğlu tarafından daha önce atılmış, Kur’an ise sadece onların temelleri yükseltmesinden bahsetmektedir. Çünkü yükseltme işi temellerin atılmasından sonra olan bir iştir.

Bazı müfessirler, Kabe’nin İbrahim’den (as) önce tesis edilip yıkıldığını İbrahim (as)’ın burayı yeniden inşa ettiğinden bahseder. Bahsettikleri hususta kati bir delil yoktur. Bu akideyle alakalı olup kati delil ve manaya delalet eden bir durum olduğundan kesin tasdikle İbrahim (as) ve oğlunun Kabe’nin temellerini yükselttikleri kabul edilir. İbrahim (as) ve İsmail (as) Kabe’yi Allah için inşa ediyorlardı. Çünkü; “Rabbimiz bunu bizden kabul buyur” diye dua ediyorlardı.

Müslüman bir kişi Allah için bir amel yaparsa ayrıca bunun kabulü için de Allah’a dua edebilir. Bu aynen İbrahim (as)’ın duası gibidir. Nitekim Allah işiten ve bilendir. Eğer amel Allah için olmazsa kesinlikle kabul edilmez.

İbrahim (as) Allah’a tam teslimiyetçi idi. Kavmi de aynı şekilde teslimiyetin gereklerini yerine getirdiler. Bunun içinde dua ediyorlardı. Tam teslimiyetin anlamı; tek kelime ile Müslüman olmaktır. Müslüman olduğunu iddia eden kişi Allah’a tam teslim olmalıdır. Bu şekilde o kişi sadece Allah’ın emrine uyar, yasakladıklarından da uzaklaşır. Kur’anı Kerim’de, bir çok ayette Allah’ın emrine uymak veya Allah’a itaat üzerinde yoğun bir şekilde durulmaktadır. Eğer insan Allah’a tam teslim olmaz, emirlerine uymazsa nasıl Müslüman olabilir ki? Nitekim İslam’ın manası da Allah’a teslim olmak ve O’nun emrine kesin bir şekilde uymaktır.

Bazıları İslam’ın manasının; barış olduğunu iddia ederek Allah’ın emri olan cihadı terk ederler. Oysa Allah’ın emri veya İslam’ın hakimiyetinin gerçekleşmesiyle insanlar arasına barış gerçekleşir, emniyet ve huzur hasıl olur. Fakat İslam hakimiyeti olmadan barış çağrıları yerini bulamaz. Zira insanlar birbirlerini ezmek için çalışır. Şu bilinmeli ki; adalet ve barış ancak İslam’ın varlığıyla mümkündür. Vakıada bunu bizzat yaşamaktayız. ABD ve diğer kafir güçler barışa çağırdıkları halde bir türlü barış gerçekleşmemektedir. Çünkü herkes barışı kendisi ve çıkarı için kullanmaya çalışıyor. Fakat İslam hakim olursa, bunu bütün insanlar için gerçekleştirecektir. Bu nedenle küfür hakimiyetini yıkmak için cihad farz oldu.

İbrahim (as) kendisi için dua ettiği gibi nesli içinde dua etti. Bu günde Müslümanlar aynı işi yapmalıdırlar. Dua bir ibadettir ve Müslüman sürekli dua etmelidir. Bunun için Kur’an dua örnekleriyle doludur. Dua karşılığın da çok sevap kazanılır. Bir gayesi olduğu için dua eder.

Müslüman kendi ve neslinin Müslümanlığının devamı için çabalamalıdır. Zürriyetinin imanlı ve Salih kimseler olmaları için gayret sarf eder. Fakat bunun için de çevre ve toplum da temiz olmalıdır. Yoksa çocukların imanları ve Salih sıfatları korunamaz. Bunu sağlayan ümmetin ve cemaatlerin marufu emretmeleri, münkeri nehyetmeleri ile beraber sağlam, samimi ve adaletli bir nizamın varolması kaçınılmazdır.

İbrahim (as) ibadetin nasıl olacağını Rabbinden gösterilmesini istemiştir. Çünkü, ibadet edilecek olan Allah’tır. İnsanda ibadet etme içgüdüsü vardır, ibadet etmeye muhtaçtır. Bu nedenle Allah’tan ibadet etme nizamının gelmesini ister. Zira insan Allah’ın zatını idrak edemediği için ibadet nizamını tayin edemez. Allah ise, insanı yarattığı gibi bunun zatını ve içini tam olarak bilmektedir. Allah’ın nizamını tebliğ edenler Allah’ın resulleri ve nebileridir. Bu nedenle, bir resulün gelmesine insanın muhtaç olduğunu aklen fark edebilir.

İbrahim (as) peygamber olarak seçilmiştir. Zira o pek akıllı ve hikmet sahibi idi. Bu gerçeği idrak etmiştir. Aklını çalıştıran her kimse hikmet sahibi olup bu gerçeği (peygamberlik gerçeğini) idrak eder. Ayrıca, hayat için Allah’tan bir nizamın gelmesinin gerekliliğini anlar.

İnsan, Allah’ın affına muhtaçtır. İbadet ve tövbe bunun için yapılır. Bu sebeple İbrahim (as) ibadet nizamını istedikten sonra Allah’tan affını istemiş tövbe etmiştir. Aslında insan bu dünyada sırf Allah’ın rızasını kazanmaya çalışmalıdır. Zira İbrahim (as) Allah’ın affı ve mağfireti için dua etmektedir. İnsan bunu kazanırsa mutlu olur ve ahretini kazanır.

saklıgerçek
Atamasyon yazdıklarını burdan almış hele şuna bakın. laugh.gif

http://www.hilafet.com/dergi/H160-169/H161/08.htm


Ya atamasyon buraya yazarken çok afedersin ama dötün terleyecek biraz nerde beleşe köfte ben nası buluyorsam sende bulucan hem zaten senin kitabını burda bizler anlatıyoruz ne iş ya. blink.gif

Yazının sonunu bekle bu gönderdiğin yazıyada süpriz var tongue.gif
Liberty
sevgili saklıgercek;

bu kabeyle ilgili acaba tahsin mayatepek raporunda birseyler varmıydı?

yani ilk nasıl olustuguna dair...
saklıgerçek
QUOTE(Liberty @ Sep 18 2006, 07:27 PM) *

sevgili saklıgercek;

bu kabeyle ilgili acaba tahsin mayatepek raporunda birseyler varmıydı?

yani ilk nasıl olustuguna dair...



Sevgili arkadaşım tahsin mayatepek'in raporlarını okumadım elimde arif tekin,turan dursun,ilhan arsel,elmalılı hamdi hadis ciltleri vs.vs mevcut ama tahsin mayatepek yok (ha bu arada kuran meallerim ve yaşar nuri öztürk meal ve kitaplarını saymıyorum) Bulabildiğim 3/4 yorum var birisi

Kabeyi Hz ademin yaptığı hatta hacerül esved onla beraber cennetten inmiş inerkende beyazmış ama günahkar insanlar ellerini sürdüklerinden dolayı kararmış (İslam da abdest fiziki temizlenme olarak alınmış benzeride hristiyanlarda vaftiz olayı benim bildiğim yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltebilir) Kabe bir nevi ruhu ve günahları temizleme arınma aracı olarak kullanılmış ve kullanılmakta.

Diğer yoruma göre kabeyi Hz.İbrahim yapmışkı kuranda bunu destekler bende bu tezi yine kuranı kullanarak çürütmekteyim yazımın devamlarında.

Diğer tez M.Ö. 800 lü yıllarda güneş tanrısı veya ay tanrısı al-ilah için yapıldığıki ben incelememde Kuranda ikisininde kullanıldığını gördüm güneşten ve aydan bayağı örnekler var mesela oruç tamamen güneş tanrısına tapınma ayettede açık zaten güneş doğmadan önce başlar battıktan sonra biter.Ayı da hesap düzenlemesi olarak ve en büyük erkek ilah olarak kullanmışlar.Kızları lat,menat,uzza da arapların büyük tanrılarından.

Diğer yoruma göre kim tarafından ne amaçla yapıldığı belli olmadığı sonraları putlarla doldurulup putlardan şefaat dileme makamı yerine geldiğidir.

Yanlız kabe bırakın allahın evi ve günah temizleme özelliğini depremlerde yıkılıp,sel basan kendi kendini koruyamayan zavallı bir yapıdır.
Liberty
sanırım din bu 2 yada 3 te vardı.. mayatepek raporları ...
kutsalyaratik
Hacerül Esved neyin nesi? Putperestligin bir isaretimi? Yoksa Al-Ilahin yeryuzune yolladigi bir nesnemidir?
saklıgerçek
Kutsal yaratık bu taşın allah la falan alakası yok.Bence putperestliğin bir işaretidir.

Verimlilik tanrıçası olarak Allat, Yunan tanrıçası ile bezerlikler gösterir. Bunun yanı sıra Romaılı Venüs, Sami tanrıçası Estarte, Mezopotamyalı İştar ve İskandinav mitolojilerindeki Frigga hep birbirlerine benzerler. Bu tür verimlilik tanrıçalara değişik adlar altında tarih boyunca tapılmıştır. Garip olan Mekke’deki siyah taş gibi taşların bunlarla ilişkilendirilmeleridir. Örneğin alttaki Kıbrıs’ta Paphos yakınlarında Afrodit tapınağında bulunan bir put.


Afrodit’in siyah taşı

Yunan mitolojisine göre Afrodit’in güzelliği siyah bir taş ile korunmuştur. Allat’ın da Afrodit ile güçlü bir ilişkisi vardır, Afrodit hellenize edilmiş Allat’tır. Kuran sonrası Romalı kaynaklarda Afrodit’in Araplar tarafından tapıldığına dair kaynaklar vardır ki bunlar sekizinci yüzyıla kadar ulaşır, Peygamberin ölümünden asırlar sonra Yani gelenekçi kaynakların iddia ettiğinin aksine putperestlik Arabistan’da yok edilmemiş, aksine korunmuştur.

saklıgerçek
Safa ve Merve Taslari ile Zemzemin Mekkedeki konumu ile Hacerin hikayesi?

Mekkeye giden hacilarin Safa ve Merve denen iki kaya arasinda 7 defa gidip gelmeleri gerekmededir. Bu Hz Ibrahimin ikinci karisi Hacerin iki yer arasinda oglu Ismaile su bulmak icin gidip gelmesini sembolize eder. (Allah hz Ibrahime hacer ve oglu ismaili colde sussuz ve yiyeceksiz birakmasini emretmistir!!!!!!). Ismail ayagini yere vurur ve yerden zemzem denen su fiskirarak hem ismail ile hacer hemde mekke nin dogasina hayat veren su fiskirir.

Hatta islam alimleri bunun Bakara suresi 158 ayetde gectigini soylerler.

Bakara 158 Şüphe yok ki, Safa ile Merve Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim Beytullah'ı ziyaret eder veya umre yaparsa onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur. Her kim gönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir.

Colde sususuz ve yiyeceksiz bir sekilde birakilan anne ve ogul acikli hikayesinin Kurandan hic bir dayanagi yokdur. Asil ilginc olan digger bir seyde butun insanlarin cagrildigi bir hac icin bu kadar renkli ve acikli bir hikayenin uydurulmasidir. (Sure 22:27) Allahin varligina inanmayan insanlar Mekkeye gelecek, sususuz bir anne bir cocugun hikayesini yasayarak Allah’I yuceltecekler.

Bu masalla ilgili diğer bir sorun ise sudur. Hz Ibrahimin Ikinci karisi olduguna dair Kuranda hic bir delil yokdur. Bu hz Ibrahimin ikinci karisi masali Yahudi tarihinden hz Ibrahim ogullari isak ile ismail arasindaki rekabeti aciklamak icin kullanilmistir. isak ozgur bir kadinin, ismail kole bir kadinin oglu)

Peki Zem zem mucizesi nasil oldu. Dogal kaynak sulari arkolojik arastirmalar gore yuzyillardir bu bolgede vardir. Mekke yakindaki daglardan gelen dogal sular ile yuzyillardir su ihtiyacini zaten karsilamakdadir. Kaynak suyunun mucize oldugunu soyleyeniniz mumkun olurmu acaba ? Kudus yakinlarindaki Mescidi aksadan 1000 ayak uzaklidaki Gihon Pinari kayitli tarihe gore 3000 senedir akmakdadir. Kaynaklarin mucize oldugunu soyelebilirmisiniz.

Simdi Bakara 158 deki Safa ve Merve konusundaki onyargilara dair yanlislikara bakalim.. Bu kelimelerin gercek anlamlari ancak bu kelimlerin gectigi ayeti cok dikkatli calisarak bulunabilir.Ayetde Safa ve Mervenin Allahin nisanlari oldugundan bahsedilir. (min şeairillah) Ayni kelime şeairillah aynen su ayetlerde gecmekdedir. 5:2, 22:32-33, 22:36. Bu ayetlerin hepsinde, hac toplantilarindaki hayvanlara isaret etmekdedir. Simdi ayetler bir bakalim.

Maide Suresi Ayet 2: Ya eyyühellezine amenu la tühillu şeairallahi ve leş şehral harame ve lel hedye ve lel kalaide ve la amminel beytel harame yebteğune fadlem mir rabbihim ve ridvana ve iza haleltüm fastadu ve la yecrimenneküm şeneanü kavmin en sadduküm anil mescidil harami en ta'tedu ve teavenu alel birri vet takva ve la teavenu alel ismi vel udvani vettekullah innellahe şedidül ikab

Maide 2 Ey o bütün iyman edenler! ne Allahın şeâirine, ne şehri harâma, ne kurbanlık hediyyelere, ne gerdanlıklarına ne de mevlâlarının gerek fazlını ve gerek rızasını arayarak beyti harâma doğru gelenlere sakın hurmetsizlik etmeyin, ihramdan çıktığınız zaman isterseniz avlanın, sizi Mescidi haramdan menettiler diye bir takımlarına karşı beslediğiniz kin sakın sizi tecavüze sevk etmesin, birr-ü takvâ üzere yardımlaşın, günah-ü taaddi üzere yardımlaşmayın, Allahdan korkun çünkü Allahın ıkabı çok şiddetlidir

HAC suresi 32.-33 Zalike ve mey yüazzim şeairallahi fe inneha min takvel kulub. Leküm fiha menafiu ila ecelim müsemmen sümme mehillüha ilel beytil atiyk

Hac 32-33 Bu budur, her kim de Allahın şeairine -kurbanlıklarına - ta'zîm ederse şübhesiz o kalblerin tekvasındandır. Sizin için onlarda muayyen bir zamana kadar bir takım menfeatler vardır, sonra da varacakları yer Beyti atika müntehîdir

Hac Suresi 36 Ayet Vel büdne cealnaha leküm min şeairillahi leküm fiha hayrun fezkürüsmellahi aleyha savaf fe iza vecebet cünubüha fe külu minha ve at'imül kania vel mu'terr kezalike sehharnaha leküm lealleküm teşkürun.

Hac 36 Hem o bedeneler, o güvdeli hayvanlar - var â biz onları Allah şeâirinden kıldık, sizin için onlarda hayır vardır, binaenaleyh ön ayaklarının biri bağlı olarak bir düzüye üzerlerine Allahın ismini anın, yanları yere yaslandığı vakıt da onlardan yiyin, kanaatliye ve istiyene ıt'am da edin, o böyle onları size müsahhar kıldı ki şükr edesiniz


ZemZemin mucize su olmasi gibi , ona benzer bir suyuda Taif yakinlarinda geolojik yapidan dolayi binlerce yildir akan suyu gorebiliriz. . Ne Geolojik yapidan kaynaklanan suda neden Taif yakinlarindaki suda bir mucize vardir.
ehven-i şer
sayın saklı gerçek

yazınız güzel olmuş, tebrik ederim,


yazınıza ilave olarak

"allahın evi" kabenin içler acısı halini ekliyorum..

kabe
saklıgerçek
Vede son darbe bukadar haccı anlattık şimdi iş bitirmeye kaldı müslolardan yoğun katılım bekliyorum.Bu Putu kim dikti İbrahim diyenlerin yanıtı aşağıda.

Hac konusunda yaptığım araştırmalar Hz İbrahimin mekkeye ayak basmadığı yönünde


[size=3]
32:3 Ama onlar, (o hakkı inkar edenler,) "Onu (Muhammed) uydurdu!" diyorlar. Asla! O, Rabbinden gelen bir hakikat olup senden önce hiçbir uyarıcı ile karşılaşmamış olan (bu) halkı doğru yola gelsinler diye uyarabilmen içindir.


28:46 Evet, Biz (Musa'ya) seslendiğimiz zaman sen Sina Dağı'nın yamacında değildin; fakat (sen de, öteki elçiler gibi,) senden önce kendilerine uyarıcı gelmemiş bir toplumu uyarasın diye Rabbinden bir rahmet aracı olarak (gönderildin) ki böylece belki (geçmişte olup bitenleri) düşünür (de Bizi) anarlar.


34:44 Oysa (ey Muhammed,) Biz onlara ne başvuracakları vahiyler göndermişizdir, ne de senden önce bir uyarıcı.


36:6 ataları uyarılmamış ve bu nedenle kendileri (doğru ile eğrinin ne olduğundan) habersiz kalmış bulunan insanları uyarasın diye (sana indirilmiş olanın) (sayesinde).



5:19 Ey Kitâb-ı Mukaddesin izleyicileri! Hiçbir peygamberin gelmediği uzun bir aradan sonra, size (hakikati) bildiren bu Elçimiz gönderildi ki "Bize ne bir müjdeci, ne de uyarıcı gelmedi" demeyesiniz: işte size bir müjdeci ve uyarıcı geldi, çünkü Allah dilediğini yapmaya kâdirdir.


[b]
[size=3]işte bu ayetlere göre Hz.İbrahim mekkeye gitmemiştir.Çünki İbrahimde peygamber olduğundan kuranda yer alması gerekirdi .



Kabeyi muhammedin niye yıkamadığını soranlarada Allahın verdiği cevap olarak bu ayet. blink.gif


6:108 Onların Allahtan başka yalvarıp sığındıkları (varlıklar)a sövmeyin ki onlar da kin ve cehaletten dolayı Allaha sövmesinler: zira Biz her topluma kendi yaptıklarını güzel gösterdik. (Ama) zaman geldiğinde onlar Rablerine döneceklerdir: O zaman Allah onlara bütün yaptıklarını (en doğru şekilde) anlatacaktır.


yapılan çağrının kabeye değil peygambere olduğunun ayeti.



22:27 Bunun içindir ki, bütün insanları hacca çağır: yaya olarak ve hızlı yürüyen her (türlü) binek üstünde, (dünyanın) en uzak köşelerinden sana gelsinler




ve hactaki kabeye kesilen kurban


6:136 ONLAR, Allahın yarattığı tarlalar ile hayvanların mahsullerinden Ona bir pay ayırırlar ve "Bu Allaha aittir!" derler; yahut (haksız şekilde), "Ve bu (da), eminiz ki, Allahın uluhiyetinde pay sahibi olan varlıklar içindir!" diye iddia ederler. Ama zihinlerinde Allaha ortak saydıkları varlıklar için ayırdıkları şey, (onları) Allaha yakınlaştırmaz, Allah için ayırdıkları da (onları ancak) Allahın uluhiyetine ortak koştukları o varlıklara yakınlaştırır. Gerçekten de ne kötüdür onların yanılgıları!


Evet müslüman kardeşler cevaplarınızı beklemekteyim.Hala daha bu puta gidip allah orda diye salya sümük ağlaşacakmısınız.