Tam Forum Görünümü: Kuran'dan ... rüzgar ve gemiler.
Ateistforum > FORUMLAR > ATEİSTFORUM
Sayfalar: 1, 2
xislam
QUOTE(pasiflora @ Dec 3 2007, 12:37 AM) *
xislam ;

bu ayet nasıl oluyor da evrensel olmaya ngel oluyor hala anlamış değilim...burda açıka rüzgarla hareket eden gemiler kast edilmiş...kürekli gemi hiç yok muymuş o zamanlar ? onlar da kürekle gidiyor işte...belki teknolojinin gelişmiş olduğu bu çağda rüzgarın bir nimet olduğunu unutuyorsunuz ama yağmur da rüzgar da nimettir ve bu ayette bu nimetleri görmemiz istenmiştir...yani Kuranda aşılayıcı rüzgar da der...''Hem binesiniz diye, hem de süs olarak atları, katırları ve merkepleri de yarattı. Bilemeyeceğiniz daha nice şeyleri de yaratacak.'' Nahl Suresi (8) Elmalı tercümesi.... al o zaman belki burda da motorlu gemileri görürsün smile.gif

bu ayet nasıl oluyor da evrensel olmaya ngel oluyor hala anlamış değilim... BAK SAKIN KIZMA AMA ZATEN ANLASAN BİLİRDİN İNANMAZDIN YANİ MÜSLÜMAN OLMAZDIN DİYECEĞİM.

burda açıka rüzgarla hareket eden gemiler kast edilmiş...kürekli gemi hiç yok muymuş o zamanlar ? onlar da kürekle gidiyor işte...belki teknolojinin gelişmiş olduğu bu çağda rüzgarın bir nimet olduğunu unutuyorsunuz NİĞMETMİ NİĞMET NE DENEKTİR BİLİYORMUSUN SEN??? ZEVK DEMEKTİR ŞİMDİ RÜZGARDAN ONCA ZARAR GÖRMÜŞ MALINI YAKINLARI KAYBETMİŞ BİR KİŞİYE BUNUN BİR NİMET YANİ BİR ZEVK OLDUĞUNU NASIL ANLATIRSIN? SİZLER İÇİN BUNU ANLATMAKTA BİR SORUN OLMAZ ANLAMAKTADA AMA BENİM İÇİN VARDIR...

ama yağmur da rüzgar da nimettir ve bu ayette bu nimetleri görmemiz istenmiştir... AMA ÇELİŞMİŞ ÇÜNKİ BUGÜN RÜZGARIN DENİZLERDE ZEVK DEĞİL BİR ŞANSIZLIK OLDUĞUNU GÖRÜYORUZ SEN HİÇ RÜZGARLI BİR HAVADA DENİZDE BULUNDUNMU? BİRDE RÜZGARSIZ BİR HAVADA İKİSİNİ KIYAZLA VE DÜŞÜN AMA BİZE SÖYLEME...
VE TAKRAR YAZIYORUM AYETTE GEMİLERİN RÜZGAR KESİLDİĞİNDE KALAKALDIKALRI SÖYLENİYOR AMA BUGÜN BÖYLE BİRŞEY YOK MUHAMMEDDEN ÖNCEDE YOKTU.


yani Kuranda aşılayıcı rüzgar da der...''Hem binesiniz diye, hem de süs olarak atları, katırları ve merkepleri de yarattı. Bilemeyeceğiniz daha nice şeyleri de yaratacak.'' Nahl Suresi (8) Elmalı tercümesi.... al o zaman belki burda da motorlu gemileri görürsün laugh.gif laugh.gif laugh.gif YOK KALSIN ONLARI BİRTEK SEN GÖR... ÖĞLE ŞEYLERDEN ÖĞLE ŞEYLER ÇIKARTIYORSUNUZKİ (BUNU BİR BAŞLIKTADA DİLE GETİRMİŞTİM) YANİ HAYRETLER İÇİNDE KALIYORUM...
DEMEKKİ SİZLER BAŞKA KİTAPLARI OKUSANIZ ALLAHIN MANASINIDA ÇÖZECEK ZEKAYA SAHİPSİNİZ.
xislam
QUOTE(herhangibirisi @ Dec 3 2007, 12:50 AM) *
""Bunu mealcilere sorsanız nasıl olur bakın yukarıda mealciler var...

Peki siz burada gelilerin yok olduğunu biliyorsanız ne olduğunuda biliyorsunuz demektir denizlerde dağlar gibi yüzen şeyler nedir rüzgar kesildiğinde kalakalan şeyler nedir bize anlatın öğrenelim.""

Doğru, iyi olur mealcilere sormak gerekir. Ancak ayetten yukarıdaki yorumu ve vardığı yargıyı burda yazan yukarıdaki mealcilerden biri olsaydı onlara sorardım. Ayet meali vererek yorum yapan kişi kimse sorumun muhatabı o olmalı ki yorumunu tartışalım.Eğer siz de aynı yoruma katılıyorsanız, siz de dağ ve gemi kelimelerini gösterebilirsiniz. Eğer bu kelimeler yoksa ki yorum özellikle gemi üzerine yapılmış olmayan bir şey yorumlanıyor olacak.Değil mi?
Saygılar.

Peki siz burada gelilerin yok olduğunu biliyorsanız ne olduğunuda biliyorsunuz demektir denizlerde dağlar gibi yüzen şeyler nedir rüzgar kesildiğinde kalakalan şeyler nedir bize anlatın öğrenelim.

Antimuhammed
32. Ve min ayatihil cevari fil bahri kel a'lam
33. İy yeşe'yüskinir rıha fe yazlelne ravakide ala zahril inne fı zalike le ayatil li külli sabbarin şekur

32 ayette Denizde akıp giden demek sence nedir? ve bir sonraki 33. ayette rüzgar kesilince hareketsiz kalacak nedir?

Türkçe tercümelerde parantez içinde verilmiştir tam geçmeyen ama vurgulanan kelime...

Neyi ispat edeceksin?



herhangibirisi
""Neyi ispat edeceksin?""

Güzel bir soru.Ancak bu başlığı açan hele cevabını netleştirsin ne/yi/leri ispat ettiğimi de göstereceğim.
Saygılar.
Emre1974tr
Gerçekten de ateist dostlarımız felsefi açıdan zordalar. Kuran'da gerçekten bir hata bulamıyorlar ki ayetlerden böyle zorlama anlamlar çıkarmaya devam ediyorlar.

Ayette deniliyor ki "rüzgarla hareket eden araçlarınıza o rüzgarı yaratıcınız sağlıyor, eğer rüzgarı bitirirse o araçlar da kalakalır".

Kuran'ın yöntemi "bütünün küçük bir parçasını-örneğini alarak bütünü temsil etmek"dir.

Burada bir örnekle, araçların hareket etmesine olanak tanıyan tüm doğa olayları ve yasaları temsil edilmekte.

Rüzgarı keserse , yelkenli gemiler durur.

O gemi güneş enerjisiyle hareket eden bir ileri teknoloji ürünüyse, bu sefer güneş enerjisini bitirirse o gemi durur demektir.

- Lift (Kaldırma kuvveti)
- Center of Gravity& Weight. (Ağırlık merkezi &Ağırlık)
- Drag (Geri sürükleme)
- Thrust (İtme).

Bu kuvvetler ortadan kalkarsa, uçaklar uçamaz.

Aynı şekilde uzay gemilerini hareket ettiren şartlar ortadan kalkarsa, uzay gemisi diye birşey kalmaz.

Araçlara gönderme yapan ayet, aynı zamanda diğer herşeye gönderme de yapmaktadır.

Kalbimiz kanı pompalamazsa ne olur? Yerçekimi olmazsa , sürtünme kuvveti diye birşey olmazsa hayatımız ne olur?


Selam ve sevgiler.







herakles
QUOTE
Ben ayet mealleri sormuyorum.Soru; bu ayette hangi kelimeler "dağ" ve "gemi" kelimeleridir. Bunu soruyorum.
Bu soruya cevabınız varsa buyurun.
Saygılar.


42/32 Ve min ayatihil cevari fil bahri kel a'lam



Ve(ve)
min ayetihil(ayetlerinden)
cevari(akan)
fil bahri(denizde)
a'lam(gemiler)

Ayette dağ gibi benzetmesi cevari tabirinden gelen bir yorum...

Selam..
pasiflora
QUOTE(xislam @ Dec 3 2007, 12:51 AM) *
bu ayet nasıl oluyor da evrensel olmaya ngel oluyor hala anlamış değilim... BAK SAKIN KIZMA AMA ZATEN ANLASAN BİLİRDİN İNANMAZDIN YANİ MÜSLÜMAN OLMAZDIN DİYECEĞİM.

burda açıka rüzgarla hareket eden gemiler kast edilmiş...kürekli gemi hiç yok muymuş o zamanlar ? onlar da kürekle gidiyor işte...belki teknolojinin gelişmiş olduğu bu çağda rüzgarın bir nimet olduğunu unutuyorsunuz NİĞMETMİ NİĞMET NE DENEKTİR BİLİYORMUSUN SEN??? ZEVK DEMEKTİR ŞİMDİ RÜZGARDAN ONCA ZARAR GÖRMÜŞ MALINI YAKINLARI KAYBETMİŞ BİR KİŞİYE BUNUN BİR NİMET YANİ BİR ZEVK OLDUĞUNU NASIL ANLATIRSIN? SİZLER İÇİN BUNU ANLATMAKTA BİR SORUN OLMAZ ANLAMAKTADA AMA BENİM İÇİN VARDIR...

ama yağmur da rüzgar da nimettir ve bu ayette bu nimetleri görmemiz istenmiştir... AMA ÇELİŞMİŞ ÇÜNKİ BUGÜN RÜZGARIN DENİZLERDE ZEVK DEĞİL BİR ŞANSIZLIK OLDUĞUNU GÖRÜYORUZ SEN HİÇ RÜZGARLI BİR HAVADA DENİZDE BULUNDUNMU? BİRDE RÜZGARSIZ BİR HAVADA İKİSİNİ KIYAZLA VE DÜŞÜN AMA BİZE SÖYLEME...
VE TAKRAR YAZIYORUM AYETTE GEMİLERİN RÜZGAR KESİLDİĞİNDE KALAKALDIKALRI SÖYLENİYOR AMA BUGÜN BÖYLE BİRŞEY YOK MUHAMMEDDEN ÖNCEDE YOKTU.


yani Kuranda aşılayıcı rüzgar da der...''Hem binesiniz diye, hem de süs olarak atları, katırları ve merkepleri de yarattı. Bilemeyeceğiniz daha nice şeyleri de yaratacak.'' Nahl Suresi (8) Elmalı tercümesi.... al o zaman belki burda da motorlu gemileri görürsün laugh.gif laugh.gif laugh.gif YOK KALSIN ONLARI BİRTEK SEN GÖR... ÖĞLE ŞEYLERDEN ÖĞLE ŞEYLER ÇIKARTIYORSUNUZKİ (BUNU BİR BAŞLIKTADA DİLE GETİRMİŞTİM) YANİ HAYRETLER İÇİNDE KALIYORUM...
DEMEKKİ SİZLER BAŞKA KİTAPLARI OKUSANIZ ALLAHIN MANASINIDA ÇÖZECEK ZEKAYA SAHİPSİNİZ.



nimet ne demek yahu...ben ekmeğe de nimet diyorum bunu zevk anlamında mı kullanıyorum...lütuf manasında kullanıyorum ya da ona benzer bir mana...rüzgarın nimet olup olmadığı tatışmasını akıl sahibi insanlara ilkokul mezunu olmak kaydı aramadan bırakıyorum...bunu hakaret olarak algılama senin sadece yanlı olarak saptırdığını düşünüyorum...ben son iki ayette evrenin genişlemesinden ya da başka yorumlardan bahsetmiyorum sadece ayetin meailini verdim...istediğini çıkarmak sana kalmış...
bilelimogrenelim
Muhammed'in gemiye binip binmediğini gösteren bir kaynak var mı?

Mekke Medine buralar çöl ortasında yerler, en yakın kızıldeniz, peygamberliğine kadar tüccar olduğunu biliyoruz, develere, hurmalara falan muhabbeti ondan.

Ama Kuran'da mesela "göl" hiç geçmez, deniz ve kara sık sık geçer de göl yoktur hiç, acaba Araplardaki göl sıkıntısından mıdır?

Peygamber, hiç gemiye binmiş midir, bununla ilgili tarihsel kaynaklar var mıdır? Dinimizi öğrenelim biraz...
antiateist
QUOTE(bilelimogrenelim @ Dec 3 2007, 01:32 AM) *
Muhammed'in gemiye binip binmediğini gösteren bir kaynak var mı?

Mekke Medine buralar çöl ortasında yerler, en yakın kızıldeniz, peygamberliğine kadar tüccar olduğunu biliyoruz, develere, hurmalara falan muhabbeti ondan.

Ama Kuran'da mesela "göl" hiç geçmez, deniz ve kara sık sık geçer de göl yoktur hiç, acaba Araplardaki göl sıkıntısından mıdır?

Peygamber, hiç gemiye binmiş midir, bununla ilgili tarihsel kaynaklar var mıdır? Dinimizi öğrenelim biraz...



O zaman çok harika bişi olur bu. Zira denizler ile ilgili geçen mucizevi ayetlere karşı "Muhammed gemide giderken görmüştür" gibi bir bahaneniz de olamaz böylece.
gezgin95
QUOTE(Emre1974tr @ Dec 3 2007, 02:07 AM) *
Gerçekten de ateist dostlarımız felsefi açıdan zordalar. Kuran'da gerçekten bir hata bulamıyorlar ki ayetlerden böyle zorlama anlamlar çıkarmaya devam ediyorlar.
Ayette deniliyor ki "rüzgarla hareket eden araçlarınıza o rüzgarı yaratıcınız sağlıyor, eğer rüzgarı bitirirse o araçlar da kalakalır".
.....

Kalakalmaz, o zamanlarda küreğa asılırlardı, şimdi yelkenlilerde, adam bir düğmeye basıyor, cart diye motor çalışıyor.

Yani,
Allahınız, gemileri durdurmak bile istese, bir b.ka yaramıyor, insan çaresini bulmuş.

İnsanın aklı, Allahın iradesini aşmış.
.
pasiflora
Yukarıda da ayeti verdim Allah başka binekler yaratmaktan bahsediyor, sizin bilemeyeceğiniz başka binekler...bu ayetle ilgili olarak ben de şunu söyleyeyim evet konuyu açan arkadaş tutturamamış..
xislam
QUOTE(Emre1974tr @ Dec 3 2007, 01:07 AM) *
Gerçekten de ateist dostlarımız felsefi açıdan zordalar. Kuran'da gerçekten bir hata bulamıyorlar ki ayetlerden böyle zorlama anlamlar çıkarmaya devam ediyorlar.

Ayette deniliyor ki "rüzgarla hareket eden araçlarınıza o rüzgarı yaratıcınız sağlıyor, eğer rüzgarı bitirirse o araçlar da kalakalır".

Kuran'ın yöntemi "bütünün küçük bir parçasını-örneğini alarak bütünü temsil etmek"dir.

Burada bir örnekle, araçların hareket etmesine olanak tanıyan tüm doğa olayları ve yasaları temsil edilmekte.

Rüzgarı keserse , yelkenli gemiler durur.

O gemi güneş enerjisiyle hareket eden bir ileri teknoloji ürünüyse, bu sefer güneş enerjisini bitirirse o gemi durur demektir.

- Lift (Kaldırma kuvveti)
- Center of Gravity& Weight. (Ağırlık merkezi &Ağırlık)
- Drag (Geri sürükleme)
- Thrust (İtme).

Bu kuvvetler ortadan kalkarsa, uçaklar uçamaz.

Aynı şekilde uzay gemilerini hareket ettiren şartlar ortadan kalkarsa, uzay gemisi diye birşey kalmaz.

Araçlara gönderme yapan ayet, aynı zamanda diğer herşeye gönderme de yapmaktadır.

Kalbimiz kanı pompalamazsa ne olur? Yerçekimi olmazsa , sürtünme kuvveti diye birşey olmazsa hayatımız ne olur?


Selam ve sevgiler.


Gerçekten de ateist dostlarımız felsefi açıdan zordalar. Kuran'da gerçekten bir hata bulamıyorlar ki ayetlerden böyle zorlama anlamlar çıkarmaya devam ediyorlar. EMRE BİR KİŞİNİN ELİNDE KURAN GİBİ BİR KİTAP OLURDA HİÇ ZORDA KALIRMI? ŞİMDİ AYETİ BURAYA TEKRAR YAZIYORUM Şura
32. Denizde dağlar gibi yüzen gemiler, O'nun varlığının delillerindendir.
33. O, dilerse rüzgârı durdurur da onlar denizin üstünde durakalırlar. Elbette bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için ibretler vardır. BİZ BUNU BURADA YAZILI OLDUĞU GİBİ ANLIYORUZ YANİ ALLAH RÜZGARI KESERSE GEMİLER KALIRMIŞ AMA BUNUN PALAVRA OLDUĞUNU ANLAMAK İÇİN YAPMAN DEREKEN DENİZE BAKMAK BUKADAR BASİT. ŞİMDİ BİRDE SENİN ANLADIĞINA BAKALIM VE KİMİN ZORLAMA ANLAMLAR ÇIKARTTIĞINI KANITLAYALIM. AŞAĞIDA EMRENİN BU AYETLER İÇİN YAPTIĞI YORUM VAR KİMİN ZORLAMA ANLAMLAR ÇIKARTTIĞINA OKUYANLAR KARRA VERSİNLER.



Ayette deniliyor ki "rüzgarla hareket eden araçlarınıza o rüzgarı yaratıcınız sağlıyor, eğer rüzgarı bitirirse o araçlar da kalakalır". NEDEN BU ARAÇLARDA KÜREK YOKMU?

Kuran'ın yöntemi "bütünün küçük bir parçasını-örneğini alarak bütünü temsil etmek"dir. BAŞLIYOR.

Burada bir örnekle, araçların hareket etmesine olanak tanıyan tüm doğa olayları ve yasaları temsil edilmekte.

Rüzgarı keserse , yelkenli gemiler durur. EVET TAŞI ATARSAN YERE DÜŞÜER DEMEKKİ ALLAH VAR?SİZLER GİBİLERE BİR TANE DOĞRU SÖYLE 100 TANE YALANI KAKALA.

O gemi güneş enerjisiyle hareket eden bir ileri teknoloji ürünüyse, bu sefer güneş enerjisini bitirirse o gemi durur demektir. BAKIN YUKARIDAKİ AYETTEN ÇIKAN ANLAMLAR..

- Lift (Kaldırma kuvveti)
- Center of Gravity& Weight. (Ağırlık merkezi &Ağırlık)
- Drag (Geri sürükleme)
- Thrust (İtme). YANİ KURANI BİLMEYENLERE BUNLARI YUTTURURSUNDA BİZLER YEMEYİZ EMRECİĞİM.

Bu kuvvetler ortadan kalkarsa, uçaklar uçamaz.

Aynı şekilde uzay gemilerini hareket ettiren şartlar ortadan kalkarsa, uzay gemisi diye birşey kalmaz. BAK BAK BAK NERELERE GELDİ RÜZGAR OLMADAN GEMİLERİN YOL ALAMAYACAĞINI SÖYLEYEN BİR SAÇMALIKTAN MÜSLÜMANLAR NELER ÇIKARTIYORLAR İBRET OLSUN SONRADA BU AYTTEN BİZLER ZORLAMA YORUMLAR ÇIKARTIYORMUŞUZ BU YALANIN AĞA BABASIDIR.

Araçlara gönderme yapan ayet, aynı zamanda diğer herşeye gönderme de yapmaktadır.

Kalbimiz kanı pompalamazsa ne olur? Yerçekimi olmazsa , sürtünme kuvveti diye birşey olmazsa hayatımız ne olur?

Şura
32. Denizde dağlar gibi yüzen gemiler, O'nun varlığının delillerindendir.
33. O, dilerse rüzgârı durdurur da onlar denizin üstünde durakalırlar. Elbette bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için ibretler vardır. ŞU AYETTEN EMRENİN ÇIKARTTIĞI ANLAMLAR BUNLAR... MUHAMMED DENİZDE GEMİ GÖRSE EMİNİM ONU İNSANALRI YUTAN BİR CANAVAR SANIRDI laugh.gif AMA BÖYLE BİR CAHİLİN BİR YERLERDEN GEMİLERİ DUYUPTA SALLADIĞI SÖZLERİ ŞİMDİ AKLA UYDURMAK EMRE GİBİLERE KALDI..
xislam
QUOTE(besiktas43 @ Dec 3 2007, 12:47 AM) *
Senin olayın Bektaşi fıkrasına Dönmüş.Bektaşiye sormuşlar Neden namaz kılmazsın diye O da Kur'an da Namaza yaklaşmayın yazıyor demiş.Hani nerede yazıyor demişler. Göstermiş.Başını okumadın mı Sarhoşken Namaza yaklaşma yazıyor demişler Benim ilmim o kadar ötesini anlamam demiş mMisal bu ya sende 14 asır öncesinde gösterilen örneği algılıyorsun ne demek istediğini anlıyorsun sonra da gelip Evrensellik yoktur deyip çıkıyorsun.Afedersin de Ozaman Dizel motorlu gemilerden mi bahsedilecekti?
Dediklerim anlayabilene...


Senin olayın Bektaşi fıkrasına Dönmüş.Bektaşiye sormuşlar Neden namaz kılmazsın diye O da Kur'an da Namaza yaklaşmayın yazıyor demiş.Hani nerede yazıyor demişler. Göstermiş.Başını okumadın mı Sarhoşken Namaza yaklaşma yazıyor demişler Benim ilmim o kadar ötesini anlamam demiş mMisal bu ya sende 14 asır öncesinde gösterilen örneği algılıyorsun ne demek istediğini anlıyorsun sonra da gelip Evrensellik yoktur deyip çıkıyorsun.Afedersin de Ozaman Dizel motorlu gemilerden mi bahsedilecekti? DİZEL MOTORMU DAHA GEMİLERİN RÜZGAR OLMADAN GİDEMEYECEĞİNİ SANAN BİR BEDEVİNİN DİZEL BAHS ETMESİNİ TABİYKİ BEKLEMİYORUZ AMA YUKARIDA BU SÖZLERDEN SİZLERİN UZAY TEKNOLOJİSİNE BİLE ANLAMLAR ÇIKARTTIĞINIZI GÖRÜYORUZ... ŞİMDİ RÜZGARI KESİLDİĞİNDE GEMİLERİN KALAKALACAĞINI SÖYLEYEN BİR KİTABIN NERESİ EVRENSEL OLABİLİR? ÇÜNKİ BÖYLEBİRŞEYİN OLMADIĞINI GÖRÜYOR BİLİYORUZ HATTA RÜZGARI İSTEMŞYORUZ BİLE GEMİLER DAHA GÜVENLİ YOL ALSINLAR DİYE BU KADAR AÇIK BİR SAÇMALIĞI İZAH ETMEK ZORUNDA KALDIĞIMA İNANAMIYORUM HATTA BİRDE HALA SAVUNUYORSUNUZ BUNU ANLIYORUM...

Dediklerim anlayabilene... AYNEN...
xislam
QUOTE(herakles @ Dec 3 2007, 01:26 AM) *
42/32 Ve min ayatihil cevari fil bahri kel a'lam



Ve(ve)
min ayetihil(ayetlerinden)
cevari(akan)
fil bahri(denizde)
a'lam(gemiler)

Ayette dağ gibi benzetmesi cevari tabirinden gelen bir yorum...

Selam..

EEE Buı neyi değiştiriyor?
besiktas43
QUOTE(xislam @ Dec 3 2007, 07:45 PM) *
Senin olayın Bektaşi fıkrasına Dönmüş.Bektaşiye sormuşlar Neden namaz kılmazsın diye O da Kur'an da Namaza yaklaşmayın yazıyor demiş.Hani nerede yazıyor demişler. Göstermiş.Başını okumadın mı Sarhoşken Namaza yaklaşma yazıyor demişler Benim ilmim o kadar ötesini anlamam demiş mMisal bu ya sende 14 asır öncesinde gösterilen örneği algılıyorsun ne demek istediğini anlıyorsun sonra da gelip Evrensellik yoktur deyip çıkıyorsun.Afedersin de Ozaman Dizel motorlu gemilerden mi bahsedilecekti? DİZEL MOTORMU DAHA GEMİLERİN RÜZGAR OLMADAN GİDEMEYECEĞİNİ SANAN BİR BEDEVİNİN DİZEL BAHS ETMESİNİ TABİYKİ BEKLEMİYORUZ AMA YUKARIDA BU SÖZLERDEN SİZLERİN UZAY TEKNOLOJİSİNE BİLE ANLAMLAR ÇIKARTTIĞINIZI GÖRÜYORUZ... ŞİMDİ RÜZGARI KESİLDİĞİNDE GEMİLERİN KALAKALACAĞINI SÖYLEYEN BİR KİTABIN NERESİ EVRENSEL OLABİLİR? ÇÜNKİ BÖYLEBİRŞEYİN OLMADIĞINI GÖRÜYOR BİLİYORUZ HATTA RÜZGARI İSTEMŞYORUZ BİLE GEMİLER DAHA GÜVENLİ YOL ALSINLAR DİYE BU KADAR AÇIK BİR SAÇMALIĞI İZAH ETMEK ZORUNDA KALDIĞIMA İNANAMIYORUM HATTA BİRDE HALA SAVUNUYORSUNUZ BUNU ANLIYORUM...

Dediklerim anlayabilene... AYNEN...

Evreselliği manadadır arkadaşım.Bak günümüzde bile o çağda gemilerin rüzgarla yol aldığını biliyorsun.Bu gün bu rüzgar olmaz yakıt olur yarın plutonyum olur nükleer yakıt olur kısaca Allahc.c. gücü herşeye yeter.Kalplerde olanıda gizli ve Aşikarı da bilir.Çoğu Algılayamayanın anladığı gibi bir tanrı yoktur sadece Allahc.c. vardır.O,herşeyin kaynağı ve yaratıcısıdır bir başlangıcı ve sonu yoktur.Dolayısıyla bir merkezi de yoktur. Senin benim herkesin ve herşeyin özünde şüphesiz o vardır.Unutma vicdan Hak'kın Özden seslenişidir.Umarım beni anlarsın.
herhangibirisi
Ve(ve)
min ayetihil(ayetlerinden)
cevari(akan)
fil bahri(denizde)
a'lam(gemiler)

""" GEMİ=FULKE"
BU AYETTE FULKE YOK.
xislam
QUOTE(besiktas43 @ Dec 3 2007, 08:09 PM) *
Evreselliği manadadır arkadaşım.Bak günümüzde bile o çağda gemilerin rüzgarla yol aldığını biliyorsun.Bu gün bu rüzgar olmaz yakıt olur yarın plutonyum olur nükleer yakıt olur kısaca Allahc.c. gücü herşeye yeter.Kalplerde olanıda gizli ve Aşikarı da bilir.Çoğu Algılayamayanın anladığı gibi bir tanrı yoktur sadece Allahc.c. vardır.O,herşeyin kaynağı ve yaratıcısıdır bir başlangıcı ve sonu yoktur.Dolayısıyla bir merkezi de yoktur. Senin benim herkesin ve herşeyin özünde şüphesiz o vardır.Unutma vicdan Hak'kın Özden seslenişidir.Umarım beni anlarsın.

Kuranın evrenselliğini tartışmamalıyız çünki evrensel olmadığı çok açık ve kesin.
Kuran kendi çağının bile gerisinde bir kitaptır.
Çünki kurandan çok önceleri kürek kullanılıyordu yani allah rüzgarı kesince gemiler kalakalmıyordu denizin ortasında.
hele şimdiki çağda bırak rüzgarın kesilmesini rüzgarın çıkmasını bile istemiyor insanlar.
şimdi buları söyleyen bir kitaba nasıl evrensel dersiniz?
petron, benzin nükleğer ne olrsa olsun burada bunlardan değil rüzgardan söz ediyor rüzgarı diyor anlıyorsun değilmi.
eğer burada rüzgardan söz ederken sen bunu benzine getirirsen bu saçma olur böylebir mantık ile dünyada savunulamıycak tek birşey yoktur.
herhangibirisi
gezgin95:
İDDİA:

""Şura
32. Denizde dağlar gibi yüzen gemiler, O'nun varlığının delillerindendir.
33. O, dilerse rüzgârı durdurur da onlar denizin üstünde durakalırlar. Elbette bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için ibretler vardır.

Bugün ne olduğu belli. Gemiler artık rüzgar gücünü kullanmıyor.
Muhammedden öncelere gidelim.

Sezar zamanında Romalılar Akdenizin hakimi idi. Mısıra kadar gemileriyle gidip mısırı işgal etmişlerdi. Ve tabii gemilerde, rüzgarsız durumlarda kalakalmamak için kürekler vardı.

Bu teknoloji, Muhammed'den 600 yıl önce.

Gemilerin rüzgar kesilince durakalmaları diye bir şey söz konusu değil.

Muhammed bunu bilmiyor mu idi, yoksa çöl bedevilerine hava atmak için mi böyle söyledi? Kuran'da böyle şakalar mı var?

Ne dersiniz?


herhangibirisi:
iddiaya cevap:
İddianın özü gemi/ler üzerinden başlamaktadır.Buradan hareketle;

Şura 32,33. ayetlerde bahsedildiği öne sürülen "gemilere" atıfta bulunularak, Hz. Muhammed'in "cehaletine!!!" vurgu yapılıp, Kur'an da böyle "şakaların!! mı" olduğu nu ve bu günkü gemilerin rüzgara ihtiyacı olmadığı gibi gibi "BÜYÜK!" bir buluşu alaycı bir tavırla öne süren bu arkadaş; DAHA BU AYETTE BAHSEDİLEN "GEMİ" KELİMESİNİ BULAMADI.

Sordum ve bir kaç gün bekledim; bu ayette "gemi" kelimesi nerede geçiyor diye ama cevap YOK! Olamaz çünkü ayette "gemi" kelimesi yok ki?

Hemen şunu söylemek gerek:bu tuzaklara dikkat.Buraya meal yazan ateistler genellikle arapça bilmeden sadece ayet mealleri ile yazıyorlar.Dolayısı ile hatalar yapıyorlar.Şu ya da bu nedenle orijinal metin üzerinde çalışmadıklarından bu durum sıkça oluyor.

Netice:yukarıdaki ayetlerde "gemi" kelimesi yoktur. Dolayısı ile iddia sahibi, olmayan bir kelime üzerinden provakasyon yapmaktadır.Arkadaş açtığı bu konuyla, Kur'an hakkında ne kadar sağlıklı! bilgi birikimine sahip, dolayısıyla da vardığı sonucun ne kadar doğru olduğunu göstermiştir. Yanlış anlama=yanlış yargı!!

İlgilenenlere saygılar.
Antimuhammed
Gel seni Hindistana götüreyim. Biz 21 yy yaşarken orada 6 yy da takılıp kalmış milyonlar yaşıyor... Hindistan nüfusunun % 70 i diş fırçası ve diş macununu bilmiyor hala misvak kullanıyorlar.


Sana ben bizzat cevap verdim gemi kelimesi hakkında. Ama sen anlamıyorsan ben ne yapayım... Tekrar edeyim o zaman..
32. Ve min ayatihil cevari fil bahri kel a'lam
33. İy yeşe'yüskinir rıha fe yazlelne ravakide ala zahril inne fı zalike le ayatil li külli sabbarin şekur

32 ayette Denizde akıp giden demek sence nedir? ve bir sonraki 33. ayette rüzgar kesilince hareketsiz kalacak nedir?

Türkçe tercümelerde parantez içinde verilmiştir tam geçmeyen ama vurgulanan kelime...

Neyi ispat edeceksin?

Deniz üzerinde yüzen ile gemi arasındaki ayrım nedir?
herhangibirisi
Hindistandaki diş macununu bilmeyenlerin sayısı ile bahsi geçen ayetteki gemi kelimesinin bulunmasını istemek arasında nasıl bir ilişki olduğunu anlayamadım.

""32 ayette Denizde akıp giden demek sence nedir? ve bir sonraki 33. ayette rüzgar kesilince hareketsiz kalacak nedir?""

İşte doğru sorular gelmeye başladı. Evet denizde "akıp giden" -o ayetlerde kelime olarak yazılmamış-niçin "sadece" gemiler olsun? Değil mi? Rüzgar kesilince hareketsiz kalacak olan neden adı geçmediği halde gemiler olsun? Değil mi? Bunlar da sorular.

Dikkatiniz için tebrik ederim.Umarım ayetin iddia adildiği gibi yorumlanmayacağı yönünde bilgilere de ulaşırsınız.

Saygılar.
gezgin95
QUOTE(herhangibirisi @ Dec 5 2007, 02:09 AM) *
....
Sordum ve bir kaç gün bekledim; bu ayette "gemi" kelimesi nerede geçiyor diye ama cevap YOK! Olamaz çünkü ayette "gemi" kelimesi yok ki?
Hemen şunu söylemek gerek:bu tuzaklara dikkat.Buraya meal yazan ateistler genellikle arapça bilmeden sadece ayet mealleri ile yazıyorlar.Dolayısı ile hatalar yapıyorlar.Şu ya da bu nedenle orijinal metin üzerinde çalışmadıklarından bu durum sıkça oluyor.
Netice:yukarıdaki ayetlerde "gemi" kelimesi yoktur. Dolayısı ile iddia sahibi, olmayan bir kelime üzerinden provakasyon yapmaktadır.Arkadaş açtığı bu konuyla, Kur'an hakkında ne kadar sağlıklı! bilgi birikimine sahip, dolayısıyla da vardığı sonucun ne kadar doğru olduğunu göstermiştir. Yanlış anlama=yanlış yargı!!
İlgilenenlere saygılar.


Benim arapça bilme gibi bir mecburiyetim yok.
Allah, beni müslüman yapmak isterse, benim anladığım dilde bildirisini yapmak zorunda. Yapmaktan acizse, ben çevirilere bakarım.
Yıllarca çalışıp Kuranı çevirmiş insanların yazılarına neden güvenmeyeyim?
Onlar gemi diyorlarsa gemi olmaması için bir sebep yok.

Fransızca çevirisi de öyle
Et parmi Ses preuves, sont les vaisseaux à travers la mer, semblables à des montagnes.

Siz ne diyorsunuz?
Gemi değil diye bir iddianız var.
Ne olabilir?
.


pasiflora
QUOTE(gezgin95 @ Dec 5 2007, 02:07 AM) *
Benim arapça bilme gibi bir mecburiyetim yok.
Allah, beni müslüman yapmak isterse, benim anladığım dilde bildirisini yapmak zorunda. Yapmaktan acizse, ben çevirilere bakarım.
Yıllarca çalışıp Kuranı çevirmiş insanların yazılarına neden güvenmeyeyim?
Onlar gemi diyorlarsa gemi olmaması için bir sebep yok.

Fransızca çevirisi de öyle
Et parmi Ses preuves, sont les vaisseaux à travers la mer, semblables à des montagnes.

Siz ne diyorsunuz?
Gemi değil diye bir iddianız var.
Ne olabilir?
.


bence burda gemi anlamında kullanılmıştır sadece tahmin...gemi olarak kullanıldığında da bir mantıksızlık söz konusu değil...
herhangibirisi
""Benim arapça bilme gibi bir mecburiyetim yok.""

Sizin kendinizi neye mecbur hissettiğinize yine kendiniz karar verirsiniz.Böyle bir iddiam yok.

Arapça bir metni burada türkçe, "anladığınız şekilde" yorumlarsanız ve peşinden de dalga geçerseniz dalga geçtikleriniz yada yorumladığınız metnin sizin söylediğiniz gibi olmadığını bilenlere söz hakkı düşer (söz hakkı yok mu yoksa!)ve sorarlar:Arkadaş "gemi" diyorsun.Bu arapça metinde gemi hangi kelime? Cevap "benim arapça bilme mecburiyetim yok" sa eğer çok geçerli ve yorumlarınızın çok doğru olduğu kanaati de hemen bizlerde oluşur.

Bu ayette gemi kelimesi yoktur ve siz yaptığı yorumu savunamayan birisisiniz.Ayetlerle, inançlılarla dalga geçtiğinizi sanıyorsunuz ama bakın nasıl da aldandınız.Olmayan bir şey üzerinden konuşup duruyorsunuz.

Herkesin hata yapma hakkı vardır. Bu konuda hata yaptınız. Yapmadığınızı iddia ediyorsanız dalga geçtiğiniz "gemiyi " bulun!!


""Siz ne diyorsunuz?
Gemi değil diye bir iddianız var.
Ne olabilir?""

En sonunda doğru soruyu buldunuz bana göre. Ayette gemi kelimesi yoksa ne olabilir.Şimdi mesai zamanı! Biz 40 sene kadar mesai yaptık biraz da siz yapın.


gezgin95
QUOTE(herhangibirisi @ Dec 5 2007, 03:41 AM) *
... Ayette gemi kelimesi yoksa ne olabilir.Şimdi mesai zamanı! Biz 40 sene kadar mesai yaptık biraz da siz yapın.

Yani ayeti çevirmekten aciz olduğunuzu, ve gene de anladığınızı söylüyorsunuz.

Benim kendini müslüman sanan, ve Kuran'ı arapça okuduğunu söyleyen bir arkadaşım var. Ona, "Arapça bilir misin?" diye sordum. Hayır, kelimeleri anlamam ama harfleri okumayı bilirim, okudum dedi.
Bana onu hatırlatıyorsunuz.

Ben, ve diğer ateist arkadaşlar, hiç olmazsa çevirileri okuyup anlamaya çalışmışızdır.

Örneğin Elmalılı'dan çeviri.
32- Denizlerde yüce dağlar gibi gemilerin yürümesi de O'nun kudretinin delillerindendir.
33- Eğer O dilerse rüzgarı durdurur da yelkenle giden gemiler denizin üzerinde duruverirler. Şüphesiz ki bunda sabırlı olan ve çok şükreden kimseler için nice ibretler vardır.

Daha iyi çeviremezseniz, bütün bu yazdıklarınızın anlamı ne?.

"Daha iyi çeviremem ama daha iyi kıvırtırım" mı demek istiyorsunuz?
.
tribuss
bunlar tamamen mistik hikayeler.binlerce yıllık hikayeler.kuran sadece o coğrafyayı biliyor.ve oralaın efsanelerini yansıtıyor bu tarz ayetlerde.
bundan dolayı kuran yanlıştır demek banada çok tutarlı gelmiyor.
müslümanlık ise hiç tutarlı gemiyor bana orası ayrı konu cool.gif
tribuss
bunlar tamamen mistik hikayeler.binlerce yıllık hikayeler.kuran sadece o coğrafyayı biliyor.ve oralaın efsanelerini yansıtıyor bu tarz ayetlerde.
bundan dolayı kuran yanlıştır demek banada çok tutarlı gelmiyor.
müslümanlık ise hiç tutarlı gemiyor bana orası ayrı konu cool.gif
besiktas43
QUOTE(xislam @ Dec 4 2007, 11:30 PM) *
Kuranın evrenselliğini tartışmamalıyız çünki evrensel olmadığı çok açık ve kesin.
Kuran kendi çağının bile gerisinde bir kitaptır.
Çünki kurandan çok önceleri kürek kullanılıyordu yani allah rüzgarı kesince gemiler kalakalmıyordu denizin ortasında.
hele şimdiki çağda bırak rüzgarın kesilmesini rüzgarın çıkmasını bile istemiyor insanlar.
şimdi buları söyleyen bir kitaba nasıl evrensel dersiniz?
petron, benzin nükleğer ne olrsa olsun burada bunlardan değil rüzgardan söz ediyor rüzgarı diyor anlıyorsun değilmi.
eğer burada rüzgardan söz ederken sen bunu benzine getirirsen bu saçma olur böylebir mantık ile dünyada savunulamıycak tek birşey yoktur.


Kur'an,İnsanları geleceğe hazırlanmaya, insanlara tekâmül-gelişme yollarını göstermeye, en mükemmele yönlenmeye teşvik etmektedir ve Hz. Âli, bu anlayışa dayalı olarak şöyle demiştir:

“Çocuklarınızı, yaşadığınız devre göre DEĞİL; yaşayacakları devre göre yetiştiriniz!.”

Yani, Çocukluğu ve gençliği Hz. Muhammed Aleyhisselâm’ın yanında geçip; “Kur’ân Ruhu”nu O’ndan edinmiş olan Zâtın bakış açısıdır bu geleceğe dönük yaşam tarzı ve bakış açısıdır.
Kur'an Evrenseldir.Eskide kalmayı önlemek, geriye dönüşü durdurtmak, haksızlıkları ortadan kaldırmak, insanları sürekli ileriye dönük değerlendirme yapmaya teşvik amacıyla hükümler getirmiştir.
Yemin olsun ki (habibim ! ) sen ehl-i kitaba her türlü ayeti (mucizeyi) getirsen yine de onlar senin kıblene dönmezler. Sen de onların kıblesine dönecek değilsin. Onlar da birbirlerinin kıblesine dönmezler. Sana gelen ilimden sonra eğer onların arzularına uyacak olursan, işte o zaman sen hakkı çiğneyenlerden olursun. bakara 145

Bismillahirrahmanirrahim 112/1. De ki O Allah bir tektir. 112/2. Allah her seyden mustagni ve her sey O'na muhtactir. 112/3. O dogurmamis ve dogmamistir. 112/4. Hic bir sey O'na denk degildir. *
Yaratan Rabbin adıyla. Allah birdir,bölünüp parçalanamaz ,bilinen ve bilinmeyen heryerde o vardır,somdur içinden geçilemez evrende ve bilinmeyen heryerde sırf o vardır ve bu suretle sameddir kendi işini kendi görür.Herşey o na muhtaçtır.O na hiç bir şey eklenemez ve hiçbirşey ondan çıkamaz çünkü o tekdir ve yaratılan hiçbirşeye benzemez..
Allahc.c., herşeyi kapsadığına göre içinde dışında heryerde o var .Kendi özünü bil ki kendi nefsini bilebilesin.Tasavvufun temelinde kendini bilme ,nefsine arif olma olgusu yatar.Lütfen mantıklı düşünün.iSLAMIN İNSANLARA ANLATMAK İSTEDİĞİ NET TİR.
Saygılar..
gezgin95
QUOTE(besiktas43 @ Dec 5 2007, 07:50 PM) *
Kur'an,İnsanları geleceğe hazırlanmaya, insanlara tekâmül-gelişme yollarını göstermeye, en mükemmele yönlenmeye teşvik etmektedir ve Hz. Âli, bu anlayışa dayalı olarak şöyle demiştir:

“Çocuklarınızı, yaşadığınız devre göre DEĞİL; yaşayacakları devre göre yetiştiriniz!.”
..
bikbikbikbik


Onun için mi 1400 yıllık Kuranı çocuklarımıza dayatıyorsunuz?

O herşeyi bilen Allah, gemilerin rüzgar kesilince de gidebileceğini bilememiş. Hala evrensel mevrensel diye sayıklıyorsunuz.

Ne dediğinizi anlıyor musunuz?
.
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.